De toekomst is data.
Hoe laat ik data vóór mij werken?
Waarom lukt het niet om verder te groeien?
Jouw bedrijf is door de jaren heen gegroeid, met pieken en dalen. Iedere keer als je bij een bepaald punt aankomt, vaak bij een bepaalde omzet of aantal werknemers, begint opeens alles te piepen en te kraken. Maar waarom gebeurd dit? Alles werkte voorheen wel…
De reden: je data is niet onder controle.
Cruciale kennis verlaat je bedrijf
Jarenlang heb je op ze kunnen bouwen en vertrouwen. De helden die er altijd zijn en alles weten over het reilen en zeilen van jouw organisatie.
Maar je weet dat binnen een paar jaar deze cruciale medewerkers bij je weg zullen gaan. Sommige gaan met pensioen, anderen besluiten om bij een nieuwe werkgever te gaan werken.
En je weet al dat het vervangen van deze kennis een enorme opgave is. Hoe zorg je ervoor dat jij geen slapeloze nachten hebt omdat je geen idee hoe je dit kennisgat moet dichten?
Continue veranderingen in je proces
Per jaar worden er veranderingen in je kernproces doorgevoerd. Stappen worden samengevoegd, nieuwe producten gelanceerd en nog honderden andere voorbeelden die noodzakelijk zijn om je dienst of product in de markt te positioneren.
Maar dit leidt ertoe dat data niet constant is en van lage kwaliteit. Gegevens van vorig jaar kunnen niet makkelijk met die van dit jaar worden vergeleken.
Je medewerkers zijn uren bezig met het verzamelen en structureren van datasets omdat ze er anders geen soep van kunnen maken.
Mensen willen balans en focus
Of je het ermee eens bent of niet, maar de balans tussen werk en privé wordt steeds belangrijker. De tijd dat iedereen in de avonduren of weekenden doorwerkt is voorbij.
Jouw medewerkers willen een zinvolle invulling van hun tijd en carrière. Geen saaie en repetitieve taken die de energie weghalen. Zorg dat ze focus hebben op hun kerntaken.
Ondersteun je medewerkers met geautomatiseerde datasets en tools zodat ze na hun werk ook van de andere belangrijke zaken in hun leven kunnen genieten.
Hoe zorg je voor maximaal succes?
De aanpak weet je nu al. Maar waar zijn andere bedrijven tegen aan gelopen toen ze starten met hun data gedreven reis? We hebben de meest genoemde drempels voor je verzameld. Lees per drempel wat je er aan kan doen.
Als je meer kan doen met dezelfde mensen
Focus op groei, zonder dat je het gevoel hebt dat iets op iedere moment kan omvallen.
Als je meerwaarde aan kan tonen bij klanten
Op ieder moment kan laten zien aan je klant wat je aan waarde hebt opgeleverd.
Als je kosten kunt besparen op repetitief werk
Laat je teams werken met kwalitatieve data en bespaar waardevolle tijd.
Als je de continuïteit van je bedrijf kunt verhogen
Minimaliseer fouten door kennis in geautomatiseerde processen vast te leggen
Maar hoe begin je nu?
Voor het starten hebben we diverse scenario’s uitgewerkt op onderstaande flipcards. Raak ze met je muis om ze om te draaien.